Salgs- og leveringsbetingelser
Vilkår
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle fjernssalgsleverancer fra webshoppen CarCarePro.dk, en del af Carlab CVR nr. 27331939, til privat konsument. Ved forhandlersalg/B2B (salg til CVR nr.) gælder gældende regler i henhold til Dansk lovgivning herom. Ved handel ved/i fysisk butik gælder gældende regler i henhold til Dansk lovgivning herom. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og CarCarePro.dk.
Dokumentation og vejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra CarCarePro.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra CarCarePro.dk’s side, er denne af vejledende art.
Lovgivning
CarCarePro.dk gør opmærksom på, at nogen af varerne til salg i butikken er ulovlige, ifølge dansk lovgivning, at bruge/have på offentlig plads/vej. Hvis du er i tvivl, kontakt venligst lokal ordensmagt. CarCarePro.dk kan ikke holdes til ansvar for eventuelle overtrædelser/bøder.
Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra CarCarePro.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med Post eller fragtmand, hvis andet ikke aftales på forhånd. Normal leveringstid 1-3 hverdage. Bemærk at nogen varer er "ikke lagervarer" eller specialfremstillede, for disse varer kan leveringstiden overstige den normale leveringstid. På hjemmesiden er vores leveringstider estimeret og opdateres efter bedste overbevisning. Der kan mod forventning forekomme leveringstider, der er længere end beskrevet på hjemmesiden.
Fragt
Gratis fragtmulighed på GLS pakkeshop-pakker til private ved køb for over 1000,- kroner.
- GLS Pakkeshop: 49,-
- GLS Privat med omdeling: 59,-
- GLS Erhvervs med omdeling: 59,-
- Volumenpakker: op til 499,-
- Ekspeditionstillæg for ordrer under 200 kr: 19,-
Pakker sendes med GLS til den angivne leveringsadresse. Alle pakker sendes som forsikret gods og med Track & Trace.
Hvis du ikke er hjemme ved levering på privat adresse, skal pakken efterfølgende hentes i nærmeste GLS pakkeshop. Nærmere besked får du fra GLS på mail og/eller SMS.
Disse betingelser gælder for forsendelser i Danmark til brofaste øer. Særskilte fragtpriser for udlandspakker.
Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt ved CarCarePro.dk overgår til dig som forbruger, når varen afhentes på vores adresse af dig, eller du får varen i fysisk besiddelse.
Reklamation
Når du handler på CarCarePro.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra CarCarePro.dk skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til CarCarePro.dk. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed eller levetid (f.eks. pærer, neonrør m.v.) er din klagemulighed afgrænset til varens normale levetid.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Varen sendes til:
CarCarePro
Østerled 28G
4300 Holbæk
Mangler
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@CarCarePro.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://kpo.naevneneshus.dk/
For at kunne klage til Nævnenes Hus, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her:
http://ec.europa.eu/odr
Garanti
CarCarePro.dk yder ingen selvstændig garanti. Såfremt der er garanti på produkterne, er det udelukkende garantier producenten har stillet dig i udsigt. Al henvendelse vedrørende garanti skal derfor rettes til producenten af produktet.
Alder
Du skal være fyldt 18 år for at handle på CarCarePro.dk. Køber bekræfter ved godkendelse af ordre at være over 18 år eller at have forældres godkendelse.
Produktansvar
CarCarePro.dk er ansvarlig for produktansvar i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning herom, men påtager sig ikke ansvar i videre omfang, end hvad der følger af loven.
Ansvarsbegrænsning
CarCarePro.dk påtager sig ansvar i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning herom, men påtager sig ikke ansvar i videre omfang, end hvad der følger af loven.
Bestilling
Du kan kun handle via vores hjemmeside, CarCarePro.dk, da vores lager ikke ligger på adressen. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os via telefon eller mail. Når du handler på CarCarePro.dk, indgås aftaler på dansk. Det er muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@CarCarePro.dk.
Pris og betaling
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:
- EAN Betaling – Faktura til det offentlige, kommuner, institutioner mv. (kun mulig med gyldigt EAN-nummer) (0,00 DKK)
- Visa/Dankort (0,00 DKK)
- Visa Electron (0,00 DKK)
- Kreditkort (International – Visa/Mastercard/Eurocard/Visa Electron/JCB) (0,00 DKK)
- MobilePay (0,00 DKK)
- Bankoverførsel (19,00 DKK) (OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)
Der kan være tilknyttet et betalings-/kortgebyr til de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret fremgår i parentesen.
Ved betaling med internationalt betalingskort reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
- vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
- pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Pengene er som standard reserveret i 30 dage, hvorefter reservationen automatisk ophæves. Du kan dog kontakte din bank med dokumentation på, at købet er annulleret, for at få dem til at slette reservationen før tid.
Salg pr. faktura kræver godkendelse – vi forbeholder os retten til ikke at yde kredit eller sælge pr. faktura uden nærmere begrundelse.
Ved specialfremstillede produkter forbeholder CarCarePro.dk sig retten til at kræve forudbetaling. CarCarePro.dk forbeholder sig retten til uden varsel at ændre priser og informationer.
Information vedr. kampagner og udsalg
Varen er først reserveret til dig, når din ordre er gennemført, og betalingsoplysninger er registreret i vores system. Vent derfor ikke for længe fra du lægger varer i kurven, til du gennemfører ordren, da varen ellers kan blive udsolgt.
Fortrydelsesret ved online handel
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- har modtaget din vare
- får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere varer i én ordre, leveret enkeltvis
- får sidste parti eller del i fysisk besiddelse ved del-levering
- får første vare ved regelmæssig levering
Du skal inden 14 dage give os besked om, at du ønsker at fortryde købet. Meddelelsen skal gives via mail til info@CarCarePro.dk. Gør tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur – den findes i ordrebekræftelsen eller på vores hjemmeside.
Du kan IKKE fortryde ved blot at nægte modtagelse af pakken. Gør du det alligevel, dækker du selv vores returudgifter.
Fortrydelsesretten gælder ikke for specialfremstillede varer (som fx varer solgt pr. løbende meter). Sikkerhedsudstyr med godkendelser (TÜV, ISO) skal sendes retur til producenten for test og omemballering.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer, kan du returnere én eller flere af dem – også selvom de er bestilt samlet. Bemærk: Du får ikke leveringsomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af købet.
Har du opnået gratis fragt, fået en gave eller rabat baseret på dit købsbeløb, og dette ikke længere er opfyldt efter returneringen, vil værdien af gave/rabat/fragt blive fratrukket dit tilbagebetalte beløb (fx fragt 59 kr.).
Brud på produkter med plombering
Plomberede varer (fx væsker, software mv.) kan ikke returneres, hvis plomberingen er brudt.
Varens stand ved fortrydelse
Du hæfter kun for forringelse, som skyldes anden håndtering end nødvendig for at fastslå varens art og funktion. Du må undersøge varen som i en fysisk butik. Har du brugt varen udover dette, vurderes varen som brugt, og du vil kun få delvis eller ingen tilbagebetaling.
Vær opmærksom på, at brydes plomberingen på væsker og bilplejeprodukter, kan dette medføre værdiforringelse – i nogle tilfælde 0 kr. i retur. Bryd derfor ikke plombering uden at være sikker.
Returadresse:
CarCarePro
Østerled 28G
4300 Holbæk
Retur skal ske senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde. Du betaler selv for returfragt. Ved store/tunge varer kan fragt udgøre op mod 1.000 kr./palle. Vi modtager ikke returpakker sendt pr. efterkrav.
Vi anbefaler retur med Track & Trace og god indpakning. Vedlæg kopi af faktura og gerne vores returformular.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt, inkl. leveringsomkostninger (dog ikke ekstra for dyrere fragtvalg). Ved delvis returnering tilbagebetales kun for returnerede varer. Evt. værdiforringelse fratrækkes.
Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel som ved det oprindelige køb, og senest 14 dage efter vi har modtaget varen retur.
Uafhentede pakker / forkert adresse
Pakker ligger 7 dage i pakkeshop før retur. Uafhentede pakker faktureres returfragt. Ved ny forsendelse dækker du selv fragt igen.
Returneres pakker pga. forkert adresse eller fraflytning, dækker du fragtomkostninger ved ny forsendelse.
Persondatapolitik
Vi indsamler:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
Vi videregiver oplysninger til:
- GLS (levering & tracking)
- PaymentGateway (betaling, dog ikke kortdata)
- Klaviyo (nyhedsbreve, hvis du har givet samtykke)
Oplysninger opbevares i 5 år hos CarCarePro.dk, herefter slettes de. Vi bruger kun databehandlere indenfor EU eller med tilsvarende sikkerhed.
Den dataansvarlige er Dan Henrik Amilon. Du kan til enhver tid få indsigt, rette eller få slettet dine data – kontakt os på info@CarCarePro.dk.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret og opbevarer dem heller ikke krypteret.
Vi sælger eller videregiver ikke dine oplysninger til tredjepart.
Cookies & logstatistik
Vi bruger cookies og logstatistik til at forbedre brugeroplevelsen på CarCarePro.dk. Du kan altid slette cookies i din browser.
Erhvervskøb (B2B)
Ingen fortrydelsesret. 1 års reklamation. Du skal reklamere senest 2 dage efter, du har opdaget fejlen. Ved reklamation tilbydes reparation, ikke pengene retur – medmindre CarCarePro.dk vurderer det rimeligt.
Køber frasiger sig hævebeføjelse i udgangspunktet, men kan hæve ved manglende afhjælpning inden rimelig tid.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.03.2025